Tubsnackarna Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsfChatLog in
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Page 2 of 2
Goto page Previous  1, 2
DDT
Author Message
Reply with quote
Post Re: Till Henrikarna 
Filip Björner wrote:
Henrik S skrev: "...Vem av oss är smartast? I din objektivist-kapitalist-egoistiska värld måste det ju vara jag, eftersom alla medel för att nå framgång är tillåtna."

Det här visar att du inte är kunnig om objektivismen. (Och det behöver inte vara ditt eget fel. Det beror ju på vadslags information du har fått dig till livs.)

Du är kanske på rätt spår. Jag har använt den information jag har fått från Henrik Unné, och om den är felaktig får han stå för detta.

Jag ska väl tillägga att jag med information inte bara menar teori, utan även hans sätt att praktiskt applicera genom att argumentera och exemplifiera. Jag ville visa honom vad han själv har lyckats förmedla. Om det är felaktigt så har han själv missförstått begreppen, eller är en usel pedagog, eller klarar inte att i praktiken leva upp till sina teorier. Två av tre kanske?

Besök http://hef.nu
View user's profile Send private message Visit poster's website
Reply with quote
[
Du är kanske på rätt spår. Jag har använt den information jag har fått från Henrik Unné, och om den är felaktig får han stå för detta.

Om min kompis säger att världen är platt, jag kommer inte hit & skriver det för att senare skylla på honom. Att ta emot information är en sak, men att använda den behöver man också förstå samt dubbelkolla informationen före man använder det. Jag hoppas att Henrik kan snabbt bevisa att DDT är ofarligt. Det blir intressant. men som sagt: livet är bra när man VARJE dag lär sig nånting nytt!

Pexu

Moderator för fackliga frågor
Reply with quote
Pexu wrote:
Om min kompis säger att världen är platt, jag kommer inte hit & skriver det för att senare skylla på honom. Att ta emot information är en sak, men att använda den behöver man också förstå samt dubbelkolla informationen före man använder det.

Du känner bara till en bråkdel av vad detta med mig och min namne handlar om, det kan nog se konstigt ut då. Det är ungefär som att jag inte vet något alls om allt underligt som gäller tunnelbanan.

Besök http://hef.nu
Reply with quote
Som sagt, jag har ingen lust att bråka med dig eller någon alls. Jag har sett mycket mycket mer än tunnelbanan! Och har bekanta över hela världen. Men tyvärr jag reagerar när någon vill vara mig & vet hur jag tänker samt vad jag tycker om olika saker. Människan är ju sån. DU ska inte ta detta negativt eller bråka. Jag bråkar nästan aldrig!

Pexu

Moderator för fackliga frågor
Reply with quote
Post Se min nya debattråd om DDT 
Filip Björner ville att jag skulle skriva ett längre inlägg, med utförligt resonemang och många fakta, om DDT. Jag har skrivit ett sådant inlägg, men valt att göra inlägget till starten på en ny debattråd.

Se alltså debattråden - "DDT är ofarlig (för människor dvs)".

View user's profile Send private message Send e-mail
Reply with quote

Debatten på denna tråd är nu stängd!

Dock fortsätter debatten, med ett nytt inlägg av Henrik Unné på DDT "inte farligt (för människor?)".

MVH

Helge/moderator

View user's profile Send private message Send e-mail
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Page 2 of 2

Goto page Previous  1, 2
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum