Tubsnackarna Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsfChatLog in
Reply to topic Page 1 of 1
MC klubb
Author Message
Reply with quote
Post MC klubb 
Hejåhå igen
Intresset för en ev MC-klubb verkar fn inte vara så stort här,
Så jag har nu gått med i en klubb vid Gullmarsplan som heter Rapido ( www.Rapido.se )

Hitills så har jag upplevt klubben som en avspänd... ja... vad kan man kalla det som... en "familjeklub" och att alla som har ett mc-intresse är välkomna att bli medlemmar där,
Hehe... Det är ingen sån där klubb som man måste vara kriminell för att bli medlem
8)

Varför jag nämner det är den bild som media ofta har utmålat MC-klubbar som en hop kriminella gäng... hehe ok det finns säkert en o annan som gillar att dra på mer än vad som är nyttigt såå... jaa... på sätt o vis så är dessa indevider lite kriminella (med sin buskörning) Smile
men långt ifrån alla uppför sig så.

Men ibland när jag är ute o kör hoj så uppstår ofta situationer där trafiksituationen med många bilister verkar beteé sig på ett sånnt vis att man blir osäker på vad dom igentligen har för avsikter och bla struntar i att använda blinkers (i synnerhet i trånga situationer) då kan jag känna mig väldigt trängd och försöker då (om det går) att komma ifrån situationen genom att dra ifrån så fort som möjligt (för att jag är den som är mest oskyddad)

Sedan så finns det andra situationer som många trafikanter kan reta sig på mc-förare, är då det är köer, att de slinker nonchallant imellan bilar o kör mellan filer o väggrenar har i många fall även det en naturlig förklaring (i många fall men inte alla) det är att många hojar är luftkylda (bla min), Att en mc riskerar att bli överhättad för att MCn kräver fartvind för att hålla temperaturen i schack.

Återigen till Rapido, om några av er känner sig intresserade av att bli medlem,
så fn kostar det 350kr/år för vuxna o 100kr/år för ungdommar och att det även finns möjlighet att få hela familjen som medlem för 470kr/år och att alla är välkomna i åldrarna 1 till 90 år
Mer finns att läsa på Rapidos hemsida www.Rapido.se
Exakta antalet medlemmar (har jag inte i huvudet) men ca 200-250st är vi

Ni är även välkomna som gäster på Rapidos fik, priserna är hyffsat bra (Rapido kallar det för "hojåkarpriser" )

Ha det bra Smile

Moderator för:
Hälsa, träning & kost
Datorer, spel & internet
Priser & rabater, Teknik & prylar
Motor & motorsport, Trafik & körkort
View user's profile Send private message Send e-mail
Reply to topic Page 1 of 1

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum