Tubsnackarna Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsfChatLog in
Reply to topic Page 1 of 1
Henrik Unne
Author Message
Reply with quote
Post Henrik Unne 
Jag heter Henrik Unne. Jag bor i en hyresrätt i Skarpnäck, och där jobbar jag också, på ett verkstadsföretag som tillverkar mätinstrument. Jag har aldrig jobbat inom SL. Jag är dock med i Tubsnackarna därför att Filip Björner har släpat hit mig, och därför att jag gillar att föra debatter om politiska och filosofiska spörsmål.

Min filosofi är objektivismen, det är den som "driver" mig till att skriva debattinlägg. Om ni vill veta något om innehållet i objektivismen, kan ni gärna besöka www.radikalen.se , det är en tidskrift på nätet, som jag publicerar tillsammans med Filip och några andra kamrater. Ni kan också kolla www.aynrand.org , det är hemsidan för The Ayn Rand Institute, som är centralorganisation för objektivismens spridning.

Om mig: jag är som sagt metallarbetare och objektivist, jag är 54 år, ensamstående, jag är född i Stockholm, men jag växte upp i USA. Jag slutade skolan när jag fyllde 16, så jag har ingen formell utbildning att tala om. Jag är självlärd när det gäller filosofi. Och jag tycker att jag kan en hel del om ämnet filosofi. Mina fritidsintressen är mest intellektuella - jag är intresserad av filosofi, populärvetenskap, debatt, jag läser mycket (såväl böcker som tidskrifter och material på Internet). Jag gillar att lyssna på musik, att gå på krogen och att gå på bio. Jag gillar popmusik - speciellt The Beatles, Madonna och Pet Shop Boys. Jag gillar bl.a. thaimat och rysk mat. Jag gillar kommersiella underhållningsfilmer från Hollywood.

Mina främsta livsprojekt just nu är dels att skaffa mig en hustru, och dels att göra nättidskriften Radikalen till en framgång.

View user's profile Send private message Send e-mail
Reply to topic Page 1 of 1

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum