Tubsnackarna Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsfChatLog in
Reply to topic Page 1 of 1
Bättre uniformshantering behövs
Author Message
Reply with quote
Post Bättre uniformshantering behövs 
Jag tycker att facket bör kräva att Veolia byter uniformsleverantör, och att vi får ett ställe att både utpröva och hämta uniformspersedlar och accessoarer direkt. Som det är nu blir det ju alltid något fel, och man får lägga ner en stor del av sin obetalda fritid på att flera gånger hämta små leveranser.

Idag hämtade jag ut en leverans på sx, och jag bad om att få: "Två kilo uniform tack! Eller åtminstone några hekto."

För man vet ju aldrig i förväg vad man får. Jag hade beställt handskar, bälten och tröjor. Handskarna var för små. Så det blir till att göra en ny beställning, och att slösa bort ännu mer obetald fritid.

Mvh
Filip

Reply with quote

Jag håller verkligen med Filip att Veolia borde byta leverantör av uniformsplagg! Jag tycker att Alacarte är ett helt opålitligt företag.

Det är ofta som jag inte får det jag har beställt. Beställde t ex skärp 95 cm, men fick 105 cm och uppmaningen att själv korta ner det (hur nu det ska gå till). Beställde ett par skinnhandskar, men fick istället fleecehandskar och i fel storlek. Har också fått för liten kvantitet, trots att de har dragit poäng för flera. För fyra veckor sedan beställde jag ett par byxor.De har ännu inte kommitt (kanske borde fråga om jag får ha kjol istället på mig på jobbet). Officiellt säger de att det beror på att leverantören flyttat lagret till Estland, men man undrar om de i så fall inte borde ha sett till att lagret där fungerade ordentligt innan de började flytta lagret från Sverige.

Vi är tvungna att uniform på oss när vi arbetar. Då kan man åtminstone begära att man får ut de uniformsplagg som man beställer, både rätt vara, kvantitet och storlek och att de levereras inom rimlig tid.

Skulle ett privat företag på den fria marknaden bete sig så här, så skulle företaget säkert förlora många kunder och gå i konkurs. Det är riktigt bedrövligt att det skall vara så här. Men som sagt, vi som arbetar hos Veolia är ju bara en kostnadspost i resultaträkningen för företaget.

View user's profile Send private message Send e-mail
Reply with quote

Indie

View user's profile Send private message
Reply with quote
Fick vänta 8 veckor på en Windstopper med röd bård. Förut fick vi åtminstone meddelanden om vilka plagg som var slut och när de åter skulle finnas tillgängliga, men A la carte förefaller ha tappat kontroll över lagersaldot och sina underleveratörer.

Reply with quote
Fick vänta 8 veckor på en Windstopper med röd bård. Förut fick vi åtminstone meddelanden om vilka plagg som var slut och när de åter skulle finnas tillgängliga, men A la carte förefaller ha tappat kontroll över lagersaldot och sina underleveratörer.

Vad f-n gnäller du för! Jag har väntat flera veckor längre på byxor!

Reply with quote
Kan facket inte göra en namnsamling som vi kan lämna in till cheferna?! Jag beställde shorts nu i måndags och om jag har tur, jag får dom före än 3 veckor. Sjysst! SHorts kommer samtidigt med hösten. Ska man beställa sommarkläder vid jul, eller?!?!?

Pexu

Moderator för fackliga frågor
View user's profile Send private message Visit poster's website
Reply with quote
Post Ala Carté 
Hej är de någon som vet Ala Carté hemsida eller tel nr eller något överhuvudtaget ???

Reply to topic Page 1 of 1

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum